De bedste råd til en god hjemmearbejdsplads.

  1. Du skal lave 10.000 skridt om dagen eller 1-1,5 gående aktivitet. Kan man ikke går turer i løbet af dagen, så kan man gå rundt i hjemme og tale i telefon.
  2. Find dine favorit arbejdsstillinger og skift hyppigt mellem dem. Myten om at man skal sidder helt korrekt er DØD. Jeg har selv 3 stillinger jeg skifter mellem i hverdagen. Sofa, spisebord og skrivebord.
  3. Skift stillinger hver 30-45 min, det er meget vigtigere end at sidde med ret ryg eller lang nakke.
  4. Det faktisk smertelindrende at bevæge sig en gang i timen, så kroppen bliver forsynet med blodcirkulation.
  5. Husk at lave nogle elastik øvelser hvis du allerede kan mærke smerterne komme snigende.
  6. Vi mister frem og tilbage turen på jobbet ved at arbejde hjemmefra og det er faktisk vores muligheder for at bevæge os og hold pauser fra koncentreret arbejde. Du koncentrere dig bedre vis du har trænet.
  7. Til sidst er det vigtigt at pointere at vi efterhånden har så meget viden om smerter ikke er farlige og at denne viden kan være medvirkende til at vi forstår vores smerter og på den måde vil de skramme os mindre.

Er din virksomhed interesseret I, at høre mere om hvordan denne Corona-krise har gjort vores fysiske og mentale tilstand værre og hvordan vi kan komme ud på den anden side IDAG mere motiveret og kampklar?.

Kontakt mig på fysioterapeut@christinapeick.dk og bliv en del af min facebook gruppe på denne adresse: Online Fysioterapi | Facebook

Bedste hilsner

Christina